Jag, framtidsdrömmarna - och tekniken...

Det är ytterst sällan jag önskar att jag var yngre, men när det gäller teknik - och då menar jag ALL teknik! - tänker jag ofta att "om jag hade varit tjugo nu så kanske det här hade både gått lättare att lära sig OCH varit roligare!" Men viss teknik måste jag likförbaskat lära mig, speciellt som jag vill blogga och filma och dela text och rörliga bilder med just dig! Om du vill, förstås!
Att bygga en ny fantastisk hemsida i en gratistjänst är säkert alldeles galet roligt om jag bara hade lite mer tålamod. Och ett bättre minne! Nu sitter jag här med ett nytt webverktyg och kliar mig i huvudet och suckar. Nåja, den nya flashiga sidan får väl växa fram allt eftersom jag lär mig.
Vad är det jag vill dela då? Ja, du som är min facebookvän sedan tidigare har nog inte kunnat undgå att jag älskar att blogga när vi är ute och reser, speciellt när vi drar iväg på våra seglatser. Då skriver jag hyfsat långa inlägg varje kväll och regelbundet får jag höra från olika håll efteråt att "det känns som om jag är med er där på båten, när jag läser dina inlägg".
Och jag tror att det är just det, att få dela mina upplevelser med de som finner det lustfyllt att läsa det jag skriver, som driver mig. Det är också fint för det egna guldfiskminnet att få dokumentera tankar, känslor och upplevelser förstås. Vi börjar redan fundera på om det var för två eller för tre somrar sedan vi var på Utklippan och kan snart inte räkna ut när vi seglade varvet runt Åland. Till exempel.
Nu är min tanke att skriva lite mer regelbundet även när vi är på landbacken. Våra forna drömmar börjar långsamt utkristallisera sig till en plan. Tanken är att vi avvecklar våra liv här hemma och sticker iväg nästa sommar och är borta åtminstone ett år. Vi vet att vi vill segla söderut mot varmare breddgrader, men om du frågar vart har vi inte en aning. Vi har länge skämtat om att vi ska singla slant om vi ska svänga vänster in på Medelhavet eller fortsätta rakt fram när vi kommer till Gibraltarsund - och vem vet, det kanske blir precis så.
Närmast i tid ligger i allafall min resa med 45 andra tjejer i det kvinnliga nätverket SheCaptain till Karibien. Dit åker vi den 13e mars och hyr 5 stora segelbåtar som vi sen seglar runt i, från Martinique till öarna St Lucia, St Vincent och Grenadinerna med Tobago Cays, bland andra. En av dagarna är vi ett gäng som ska dyka i en nationalpark, en upplevelse som jag tror blir "out of this world". 😍 
Vill du följa med?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När blir tankar drömmar? Och drömmar planer?

Att höja ribban, eller sänka den...